Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, February 20, 2011

B.U.D.A.Y.A

Bestnya... πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„ Baru balik dari DUP. Ada pameran dari pelbagai negara seperti Thailand, Japan, China, Egypt, Vietnam, Australia dan banyak lagi. Baru ja nak melangkah masuk pintu dewan, aku dah terdengar lagu Cardcaptor Sakura. Excited gila aku as it is one of anime series yang aku minat gila2. Tambah pula ada anime cosplay. Cute2 semuanya. So, tunggu apa lagi? Gila aku sekejap di situ. Haha.. Bagus juga pameran ni. Dapat la try traditional foods and games setiap negara yang participate tu. Fuh.. Very exciting! Dapat try yukata lagi. Tapi aku agak kurang pasti apa beza kimono dengan yukata ni sebenarnya sebab macam sama ja pada pandangan aku. Rasanya beza dari segi material yang digunakan kot. Yukata diperbuat dari cotton while kimono diperbuat dari silk (info dari google). Baru aku tau susah jugak nak pakai yukata ni. Complicated bagi first timer macam aku. Nasib baik ada japanese woman kat situ yang tolong pakaikan aku. Kalau pakai sendiri, entah apa la rupanya πŸ˜‚ Experience yang sangat manis buat aku. Jom kita tinjau gambar2 yang sempat aku snap kat sana..

Thailand foods. Tak ingat menu tapi yang pasti ada Mango Rice

Ini macam agar-agar

Besarnya pedang!

Cosplay in action

suka gambar ni..sweet. Yang ni dari Arab kot. Hidung mancung gila.

Apakah ini?? Bigfoot?? Entah.

Macam baby doll. Dah la pegang bear dan lolipop. Cute!

Rendahnya aku.

Cantik kipas dia...hihi


Trying yukata.

Auntie ni tak tau la orang Vietnam ke Japan. Pakai baju japan but jaga booth Vietnam. Confuse aku!

With Vietnamese

Rasanya ini watak dalam "katekyo hitman reborn". Muka adik ni macam blur ja..hihi

Comel ribbon kat belakang ni.

Japanese woman yang tolong aku pakai yukata.

Sesi merakam kenangan.

Yang diorang main dengan stick dan bola tenis tu la permainan traditional Vietnam. Aku tak pandai main.


Habis pusing pameran budaya tu, aku dan Hatie singgah sekejap padang kawad. Tengok Rapat Umum. Macam2 cara calon nak tarik undi. Macam2 jugak cara diorang manipulasi nama supaya kita mudah ingat nama mereka. Antaranya ialah "Ingat RAIN undilah KUMERAIN" dan 1 lagi yang agak menarik "Ingat MENTEGA undilah MENEGA".hahaha... Warga USM dan rakan2ku sekalian, adakah anda sudah bersedia untuk mengundi 21hb ni..?Siapa pilihan anda? Sshhhhh... πŸ˜·




 

4 comments:

fanna_zul said...

amboi cik ana, cam best jer, smgat tau post kul 3 pagi...hehe, ck pasal undi ni, tringat aku menega, haha, lekat kertas kt pin2 bilik aku, kat cermin toilet pn ade, adoi smgat tol

Farhana said...

mmg best pon..rugi ko xdtg..huhu.
wah, smgt giler dia..hahaha.jgn hangat2 tahi ayam dh la..jgn sblom mngundi je smgt, lps mngundi, hlang semua smngat..huhu
aku xleh tdo r, tu yg tulis blog tu..huhu

fanna_zul said...

rugi sgt ker..huhu

Farhana said...

rugi2....hihihihi