Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 22, 2011

RoBoT AttAcK!

Robocop attack!!! Lari, lari! Aik, kenapa perlu lari? Bukankah Robocop itu baik?? Eh, betul ke baik?? Jahat ke?? Ermm.. Entah. Dah lama tak layan cerita Robocop ni kan. Tapi hari ni bukan aku nak cerita pasal Robocop. Nak cerita pasal ROBOT. Erkk.. Tak sama ke? Sama ke? Aaahhhh.. Lantak lah. Who cares?? Ok, dah2. Start cerita.

Minggu lepas, my nephew yang umur 9 tahun tu mintak tolong buatkan ROBOT. Cikgu dia suruh buat. Aku pun tak tahu untuk subject apa. Lupa pulak aku nak tanya dia. Senang je nak buat robot ni. Guna barangan terpakai. Tak perlu keluar banyak duit pun. Ok, mari sini aku paksa korang belajar bagaimana nak bina robot. Walaupun mungkin korang dah tau cara2nya tapi baca jugak la ye. Kan dah kata tadi paksa belajar. Hihi. 

STEP 1
Kumpulkan kotak-kotak terpakai yang berlainan saiz. Cari la kotak apa pon. Aku guna kotak lilin, kotak tisu, kotak colgate & kotak jam. Korang decide la sendiri mana satu kotak yang korang nak guna untuk buat kepala, badan, kaki, tangan & sayapnya. Lepas tu potong ikut saiz dan bentuk yang korang nak.


STEP 2
Balut untuk nampak cantik sikit tapi kalau rasa malas nak balut tu tak payah la. Ikut cita rasa masing2.


STEP 3
Cantumkan dengan gam. Jangan salah cantum pulak. Nanti kaki entah ke mana, kepala pulak ke mana. Kan susah tu. Haha.



STEP 4
Tangan dan antenanya aku buat pakai dawai. Kalau korang nak guna kotak jugak pun boleh. Aku saja je nak pelbagaikan penggunaan bahan tu. Supaya nampak lebih kreatif kata orang. Haha. Lepas dah siap cantumkan semua tu, decorate sikit. Lukis la mata, mulut or apa2 je la. Ok, dah siap. Inilah hasilnya. Tadaaaaa..


Cantik tak? Kalau tak cantik pun bukan aku kisah pun. Janji puas hati hasil kerja sendiri kan. Mari kita test tengok robot ni boleh berdiri ke tak. Stabil ke ni. 


SUCCESS..!!! 

DO IT YOURSELF!!

SELAMAT MENCUBA!!

    2 comments:

    demolina said...

    hahhaaaaa...........bijak3....belaja ngan anak buah ka??

    Farhana said...

    xlah..tolong blaja untuk anak buah..hehe