Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 8, 2011

TeRiMa KaSiH (^_^)


Today is the day to submit thesis..!!!! Giler macam nak pecah jantung ni. Dup dap dup dap bunyinya. Eh, betul ke bunyi macam tu. Haha. Ni baru submit thesis, kalau viva???? T__T *speechless* Minggu ni hari-hari aku pegi kedai printing. Sampai uncle tu dah kenal dah kot. Aiyakk, hari ni pun print lagi. Dekat RM100 jugak la aku berhabis untuk thesis ni. Huhu. Harap2 berbaloi la segala penat lelah and pengorbanan yang telah kucurahkan kepada final year project ni (ayat tak boleh blah. Haha).


Dah banyak yang aku curahkan untuk FYP ni. Segala tenaga.. Masa.. Wang ringgit.. Tapi aku tak pernah berkira pun. Ye la untuk masa depan sendiri kan. Best sebenarnya buat FYP ni cuma kadang2 agak menyakitkan hati jugak. Haha.. Tapi overall GOOD la untuk student sebab dapat experience conduct research. ^_^ Experience dapat. Kenangan pun dapat. Ilmu lagi la dapat banyak kan. Hebat2. Aku ingat lagi 1 tahun yang lepas masa nak decide subject tu. FYP memang aku dah tolak ke tepi awal-awal lagi. Sebab apa?? Sebab viva la. Huhu. Tapi lastly aku decide ambik FYP jugak setelah mengambil kira beberapa pendapat.


Masa first time nak jumpa supervisor (Prof Zairi), berdebar jugak la sebab Prof Zairi tak pernah ajar mana2 subjek yang aku ambik sebelum ni. So, tak tau la nak predict dia ni jenis yang macam mana. Macam2 soalan dalam kepala. Baik ke dia. Garang ke. Handsome ke. Comel ke. Haha. Bila dah jumpa tu baru tau dia sebenarnya ok je. Mesra dan ramah. (^_*) Prof bagi 3 title for me, Wawa and Jia tu choose. Bila baca satu2 tajuk tu aku tak faham satu benda pun. Cuak jugak aku masa tu. Excited pun ada. Sebab rasa tak sabar nak start project. Main ambik je title sorang satu.


Then, Prof bagi kakak senior sorang satu. Wawa dapat Kak Jia, aku dengan Miss Bong and Jia dengan Kak ___ (apa entah nama dia. Lupa pulak aku). Lepas kakak2 tu brief, baru la kitorang got the idea. Fuhh.. Hilang la sikit rasa cuak tu. Thank you kakak2 sekalian atas tunjuk ajar dan ilmu yang diberikan. Terima kasih jugak pada En. Nasir yang tolong ajar macam mana nak culture nyamuk and tolong provide barang2 untuk FYP. En. Rohaizat yang membekalkan larvae's food and telur nyamuk. Kak Nurul yang bersama-sama memasak membuat makanan larvae. 


En. Malik and Abang Azrul yang banyak membantu dalam preparation of impregnated paper. Jasa En. Malik membenarkan kami menggunakan fume cupboard and alat penimbang tu tak akan kami lupakan. Jutaan terima kasih kepada En. Adnan yang sangat2 banyak membantu dan selalu menyokong kami. Terima kasih En. Adnan kerana memberi kami semangat and jalan keluar ketika projek kami tersangkut. Thank you jugak sebab tolong kami check thesis bagi pihak Prof yang telah terbang ke UK. Thank you kepada Prof jugak atas nasihat-nasihat yang diberikan. Tak lupa jugak Thank you untuk Mr. Chan and Mr. Patrick yang sudi berkongsi ilmu and kongsi micropipet dengan kitorang. Sori sebab selalu mengganggu awak berdua dengan bermacam2 soalan. Huhu.


Last but not least, ucapan terima kasih ditujukan kepada Wawa, my FYP partner yang banyak membantu sepanjang menyiapkan FYP. Thank you Wawa sebab tolong jaga nyamuk masa saya balik umah, thank you sebab teman pergi lab En. Malik. Thank you sebab tolong buat solution and thank you sebab tolong pengsankan nyamuk. Kita selalu bersama susah and senang sepanjang FYP kan. Kena marah sama-sama, blurr sama-sama, takut sama-sama, malu sama-sama, sedih sama-sama, risau sama-sama and jaga nyamuk (our baby) sama-sama. (^_^) Thank you for everything and sorry jika (bukan jika dah, memang comfirm ada =p) saya ada buat @ cakap benda yang menyakitkan hati awak.


Thank you jugak to others yang banyak membantu sepanjang 2 semester ni. Sori tak mampu nak taip satu2 nama. Tapi percayalah, semua bantuan kalian amat saya hargai. Sayang semua. Muaahhhh!

2 comments:

demolina said...

hohohho....tq nana...sy blum wat lagi update pasal fyp.....takut nak viva

adui...nt setel sumer r..sy tulis..tq jugak kat nana...susah payah kite bersama...huuu tq very much..

Farhana said...

saje je tulis ckit pasal fyp..hehe