Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, January 7, 2017

Part 3: Tempat Menarik Dilawati di Korea

Ok, janji ini part last. Haha. Enjoy reading!

12. Cheonggyechon Stream
First datang hujan. Jadi, boleh bergambar atas jambatan je sebab diorang tutup laluan untuk turun. Mungkin atas sebab keselamatan. Frust. Tapi lepas tu kitorang repeat datang lagi. Alhamdulillah, cuaca baik. Jadi, boleh turun sampai ke bawah. Yeay!



13. Nami Island




14. Naksan Park & Ihwa Mural Village




15. Express Terminal Underground Shopping Center
Besar sangat tempatnya. Jenuh berjalan cuci mata. Macam-macam ada. Pinggan mangkuk, cadar, pakaian, sudu garpu, accessories, beg, bunga, hiasan rumah dan lain-lain lagi. Memang puas lah datang shopping sini! 




16. Hangang River
Pertama kali datang sini kitorang just lepak, pusing2, ambil angin sambil tangkap gambar. Then, datang pulak kali kedua untuk naik cruise. Enjoy beb! Dapat tengok pemandangan waktu malam yang cantik sekitar Hangang River dan lalu di bawah Banpo Moonlight Rainbow Bridge. Ada jugak live performances atas kapal. Best!




17. SBS Drama Special Exhibition, Goyang City
Actually, kitorang tak plan pun datang sini. Plan asal nak ke taman tema sebenarnya. Tapi bila difikirkan semula, lawatan ke taman tema makan masa 1 hari yang mana kami rasa lebih baik 1 hari tu dimanfaatkan pergi ke lain-lain tempat yang lebih menarik. So, ke sini lah kami. Pameran My Love From the Star / You Who Came From the Stars at KINTEX 2 Outdoor Special Exhibition. Syok! 😍






18. Strawberry Farm at Goyang City
Kebetulan, time kitorang sampai di Korea adalah musim strawberry. Merata-rata jual strawberry. Even di kedai-kedai juga ada menu tambahan yang guna strawberry as special ingredient. Besar-besar weh. Manis pulak tu! Oleh kerana hati sudah terpaut dengan strawberry Korea maka ke sini lah kami. Memetik strawberry segar dari ladang. Puas makan. Terbaik!





19. Trick eye dan ice museum





p/s: Selesai!!!

No comments: