Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, March 19, 2011

PeNdAmPiNg

Akhirnya dapat jugak aku tengok cerita DAMPING MALAM. Itupun setelah mendapatkan beberapa pendapat dari beberapa orang..hehe. Aku ni penakut sikit. Eh, bukan sikit, banyak! Mengikut kata orang2 yang aku survey, cerita ni takde la menakutkan sangat sebab hantu tu tak dimunculkan sangat. Kalau diorang cakap cerita ni banyak muncul benda2 gitu, memang aku tak akan tengok sampai bila2 la jawapnya. Macam cerita khurafat tu, tak TERtengok lagi walaupun dah lama download sebab ramai yang cakap cerita tu agak menakotkan. Eeee seram!


DAMPING MALAM ni citer tahun lepas kot. Aku baru tengok sebab baru dapat keberanian nak tengok..hehe. citer tentang seorang isteri bernama Ku Khalira lakonan Amy Mastura yang terlalu takut hidup dalam kesepian. Dia bersama suaminya Wadi (Ahmad Idham) adalah pasangan bahagia yang dikurniakan seorang anak bernama Nuraiza (Erynne Erynna). Dalam kebahagian itu, rupa-rupanya hati Ku Khalira memberontak kesepian dengan layanan suami yang terlalu sibuk bekerja. Perasaan ini mula menghantui diri Ku Khalira setelah anaknya dihantar ke sekolah asrama penuh.


Situasi ini juga membuatkan Ku Khalira mengambil "pendamping" tanpa mengetahui risiko yang akan memakan dirinya sendiri. Apa yang dilakukan Ku Khalira bukan jalan penyelesaian apabila keluarganya ditimpa musibah.


Dalam pada itu, Ku Khalira cuba dibantu Ummi Siah lakonan Azizah Mahziah. Namun, bantuan itu telah disalah anggap. Ummi Siah cuba mendapatkan bantuan Ustaz Bakri (Eizlan Yusof) yang juga merupakan kawan baik Wadi. Namun, segalanya sudah terlambat.. Nuraiza pergi buat selamanya...




Maaf aku tak letak picture hantu or picture NURAIZA dirasuk dalam post ini sebab aku tak nak menyeramkan blog aku. Erkkk, alasan apakah itu? Hahaha.. Suka hati aku lah kan blog aku. Ok, dalam cerita ini aku suka tengok lakonan Eizlan Yusof dan Erynne Erynna. Menjadi sangat. Lagipun, aku peminat Erynne Erynna..hehe (>_<) Lakonan Ahmad Idham & Amy Mastura ok cuma kurang best sikit bagi aku. Keseluruhan cerita not bad lah.. So, 3 bintang untuk DAMPING MALAM!! (^_<)

No comments: