Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, March 27, 2011

!! EarTh HoUr 2011 !!


Oleh kerana malam tadi is a day for Earth Hour, lets talk a bit about Earth Hour. Kita asyik cakap tentang Earth Hour je tapi adakah kita tahu apa itu Earth Hour, apa tujuannya dan apa yang perlu kita lakukan?? Here is some info for us.

Actually, Earth Hour adalah 1 gerakan global yang mendorong semua orang di seluruh dunia to take positive actions for the environment dengan menutup semua lampu or unnecessary electrical power ONLY for one hour. Eh one hour je? Kalau lebih 1 jam tak boleh ke? Boleh.. Lagi lebih lagi baik. (^_^) 

Tujuan?? Tujuannya adalah bagi meningkatkan kesedaran di kalangan semua penduduk Bumi terhadap environmental issues.

Ia juga bagi menunjukkan kepada semua bahawa jika kita semua berusaha dan bersatu, kita dapat mengurangkan global warming dan bagi menunjukkan bahawa kita semua boleh melakukan perubahan jika kita nak.


What does Earth Hour ask people to do? 

Earth Hour mendorong all people around the world to take an action towards a sustainable lifestyle in order to reduce the environmental impact. Tak susah kalau kita nak tunjukkan bahawa kita mengambil berat terhadap environment kita.

TETAPI setakat mengambil berat sahaja is NOT ENOUGH. We must do something for it. To start, WE JUST HAVE TO TURN OFF OUR LIGHTS. By doing that, itu menunjukkan bahawa kita sedar tentang tanggungjawab kita terhadap alam sekitar.

Adakah itu bermaksud kita perlu menutup semua lampu dan tidak boleh menggunakan semua bekalan elektrik?? Of course not. Earth hour hanya mengajak kita menutup bekalan elektrik atau lampu yang not essential tapi safety and security lighting should remain on.

So, what do you feel after knowing the info of Earth Hour?? Easy?? REMEMBER.. This is only the beginning. Actually, the challenge of Earth Hour is to RETHINK how we live our lives in the NEXT hour, the next day, and the day after that...


SAVE  IT  BEFORE  IT'S  TOO  LATE....

No comments: