Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, May 21, 2011

NuR kASiH ThE MoViE

Semalam aku keluar ke Jitra dengan sepupu, nak jalankan my mission tapi tutup la plak. So, mission tak kesampaian. Aiyaa. Dah alang-alang keluar tu, pergi la jalan-jalan kat Jitra Mall. Ye la, dah bosan kot terperuk kat rumah je. So, peluang yang ada tak elok dilepaskan. Hihi..

Pergi kedai handset sekejap untuk tukar body housing handset my sepupu. Masa tengah tunggu tauke kedai pasang housing, datang seorang kakak ni. Nak beli handset kot. Dia tengok2 handset kat situ. Then, dia taip sesuatu kat handset dia & tunjuk kat tauke. Tauke tu geleng. Pastu, dia sambung tengok lagi handset2 kat situ. Masa kami tengah khusyuk tengok tauke pasang housing, dia ketuk kaunter, nak panggil tauke. Terkejut aku. Haha.. Aku agak kakak tu bisu kot. Kesiannya..

Sebenarnya dah set dah dalam minda, nak tengok wayang hari tu. Maknanya dah plan awal-awal la kan. Haha. Tapi masalahnya my sepupu nak tengok KONGSI. Aku nak tengok NUR KASIH THE MOVIE. Aduss.. Lastly kitorang decide tengok asing-asing. Dia pergi tengok Kongsi. Aku pergi tengok Nur Kasih The Movie. Sebab masa tayangan sama, 2.00 p.m.

Kitorang memang nak tengok pukul 2.00 p.m sebab bajet masa nak balik. Kalaui tengok pukul 3 ke atas nanti lewat pulak sampai rumah. Tak pasal-pasal kena marah pulak nanti. Huhu. Time beratur nak beli tiket tu, dengar orang belakang cakap..

"Weh, tiket Nur Kasih dah habis la".

Wah!! Terkejut beruk la aku. Masa tu dah kecewa dah, panik pun ada. Aku kan rabun. Mana nampak apa yang tertulis kat atas tu. Terus tanya sepupu..

"Betul ke tiket dah habis? Dia tulis apa? Cuba tengok!".

"Dia tulis selling fast".

"Lorr... SELLING FAST je pun. Bukan dia tulis NOT AVAILABLE".

Aiyaaa... Buat saspen ja orang belakang ni. Adessss... Maybe diorang dengar kot aku cakap tu. Then, budak yang cakap tadi tu tanya kawan dia..

"Eh, selling fast tu bukan dah habis ke maksudnya?'.

"Entah".

Aduss.. Tak tahu nak cakap apa dah. Lantak korang lah. Malas nak masuk campur. Hihi.. Sampai je kaunter tiket, datang pulak 1 lagi masalah. Cerita Kongsi tayang pukul 3. Aiyoo... Then, terpaksa la my sepupu tengok Nur Kasih dengan aku. Haha. Yes!


Nur Kasih The Movie ni best tapi 1 je kelemahan dia. Ceritanya macam sarat sangat dengan konflik & kemelut cinta sampaikan macam tak cukup masa nak selesaikannya. Sampaikan ada setengah adegan yang macam tak berapa nak logik sikit. Aku rasa tak sesuai kot untuk movie yang hanya 1 jam 30 minit ni dipenuhi dengan banyak sangat konflik. Kalau bersiri macam yang ditayangkan kat TV3 tu ok la. Tapi apa2 pun, keseluruhan cerita ni memang best. (^_^) Suka sangat watak Adam & Nur.





"Ya, Allah.. Ambillah apa saja kecuali dia (Nur)".
~ Adam ~

Watak Aidil yang kehilangan isterinya, Alia pun mantap.


"Selagi abang ada, abang akan sentiasa di sisi Nur. Itu janji abang pada Adam".
~ Aidil ~


Tambah plak ada adik Mia Sara sebagai anak Aidil, penambah seri dalam cerita ni.



Ada unsur2 jenaka lagi. (*_^) So, 4 bintang for Nur Kasih The Movie (*_<)

p/s: Nak tau jalan cerita? Tengok sendiri lah! (>_<)

2 comments:

fanna_zul said...

amboih..p tgk dh nur kasih naaa

Farhana said...

mestiiiiiii!!!
bab tgk wayang ni cepat..haha