Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 29, 2011

AnGkArA SeMuT


Aduh! Giler sakit..! Berdenyut-denyut je tapak tangan kanan aku hari ni. Nak taip entry ni pon seksa rasanya. Ini semua angkara SI SEMUT yang tidak diketahui spesiesnya. Bab2 spesies semut ni memang aku kurang pengetahuan sikit.. =_="

Ingat lagi time test subjek apa entah (urban pest kot), kalau soalan tanya bab2 spesies semut je, mulalah aku gelabah. Hentam jawab je. (+_+)" Banyak sangat spesiesnya. Dah tu rupanya hampir sama pulak tu, susah la nak bezakan (salahkan semut pulak, padahal malas hafal).

Kisahnya tengah hari tadi, mood rajin datang. Jadi, niat di hati nak lap la sikit dapur. Maka, dengan selambanya aku pun ambik lah kain kat tepi sinki tu. Pegang-pegang je kain, arghhhhhhh, sakit! Terus terlepas kain di tangan. Maka, terdedah la benda alah yang mnyebabkan rasa sakit yang teramat sangat itu. Ada makhluk hitam terlekat kat tapak tangan. Ciss..! SEMUT!!!


Dia gigit punya la kuat sampaikan bila aku tarik je, semut tu terputus dua!! Kepala semut masih melekat di tapak tangan walaupun badannya berada pada tangan aku yang 1 lagi. Itulah buktinya betapa kuatnya dia gigit & betapa kuatnya semangat semut tersebut untuk tidak melepaskan gigitannya sampai sanggup mati tu. Serangan berani mati dari semut. Haiyaaakkk....!


Sakitnya Hanya Tuhan Yang Tahu.. Bukan sakit biasa macam sakit kena gigit semut api atau semut2 seangkatan dengannya tu. Ini sakit luar biasa. Kena gigit pukul 12 tadi. Sekarang pun masih terasa berdenyut-denyut. Bengkak pulak tu. Adesss... Gambar2 semut yang aku letak ni semua aku yang snap sendiri tau. Spesies ni lah yang gigit tangan aku sampai bengkak tu. Ada sapa2 tau apakah spesies semut tersebut??


Nak tau jugak, takut kalau2 dia bawak virus ke sebab tak pernah kena gigit semut sampai sakit giler macam ni. (+_+) So, sapa2 yang pandai or pakar semut, tolong siasat sekejap. (^_^)"

p/s : Sakit Itu Penghapus Dosa-dosa Kecil. (^_^)

4 comments:

Pn Ayu said...

uishhhh...semut neh mcm spesies berbisa ja

Farhana said...

memang...huhu

demolina said...

nana...semut apekah??adik beradik kerengga kot..takutnye muka die..cer tanya prof lee?

Farhana said...

Ntah la.. Memang rupa dia macam kerengga tapi dia besar ckit.. Kepala n bontotnya kale hitam.. Gigitan dia lebih berbisa dari kerengga..huhu